Home Předešlé ročníky

Předešlé ročníky

2018

Moving Station Plzeň

Už potřetí se v Plzni konal #AimtecHackathon – programátorský maraton organizovaný společností Aimtec. Prostor na něm dostali hlavně programátoři a technologie, ale akce byly připraveny i pro děti. Součástí víkendu byly také přednášky o prezentovaných technologiích pro širší veřejnost. Vítězové #AimtecHackathonu vyvinuli projekty pro jejich praktické využití v každodenním životě i ve sportu.

Technologie v praxi a týmová práce 

V pátek 9. března se sešlo v plzeňské Moving Station přes čtyřicet programátorů. Zadání bylo jednoduché – vymyslet pro dostupné technologie nové využití. Díky partnerům #AimtecHackathonu se podařilo programátorům poskytnout systém pro rozpoznávání řeči, set pro virtuální realitu, programovatelný dron, osobní asistentku Alexu nebo třeba nástroje pro sledování polohy uvnitř budov. Bylo jen na jednotlivých týmech, které z nich použijí a jak je zakomponují do svých projektů.

Během zahajovacího večera měli programátoři možnost se s technologiemi seznámit, mentoři pro každou z nich jim byli k dispozici po celý víkend. Rozdělení do týmů bylo zcela v režii účastníků, stejně jako plnění úkolu vymyslet koncept projektu, který na konci hackathonu předvedou naživo. Motivací nebyla jen možnost vyzkoušet si různá zařízení, ale také hodnotné ceny, které na vítěze čekaly.

Program pro děti i širší veřejnost 

Zatímco v sobotu se programátoři naplno věnovali vývoji, byl připraven program i pro širší veřejnost. Pětileté a starší děti si mohly vyzkoušet například virtuální realitu nebo ovládání robota. Zkušenějším posluchačům byly určeny takzvané #TechTalks – detailní přednášky o jednotlivých technologiích, o stavbě vlastních robotů i o tajích internetu zahrnující širokou škálu témat od bezpečnosti chování na webu přes nástrahy létání s drony až po blockchain nebo cloudové služby Amazon Web Services.

Chytré auto, domov i sportovní náčiní 

Bylo zajímavé pozorovat, jak si týmy se svými projekty poradí a jak jejich členové zvládnou spolupráci mezi sebou. Většina programátorů se před #AimtecHackathonem neznala, a tak si musela poradit při práci v týmu s cizími lidmi, s různými přístupy a dovednostmi. Také prezentace před ostatními a před porotou nebyla jednoduchá. Vítězné projekty ale zaujaly inovativností i přístupem. Vítězem letošního ročníku se stal tým Trajectory Hunters, který přišel s nápadem digitálního trenéra. Speciální senzory ve sportovním náčiní, například v oštěpu, jsou schopny sledovat polohu náčiní, rychlost a dráhu hodu. Zvláštní program pak provede vizualizaci a vyhodnocení hodu a umožňuje další analýzu techniky. Na druhém stupni vítězů se umístil chytrý zvonek, který dovoluje svému majiteli interagovat pomocí mobilního telefonu s návštěvníkem a třetí místo obsadil tým PES s autonomním, hlasem ovládaným autem. To je schopno si například na pokyn samo dojet dobít baterie. 

Partnery letošního ročníku #AimtecHackathonu byly Amazon Web Services, Angee Technologies, Centrum robotiky, Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni, FOXON, Holodeck, JuicymoCZ, nvias, RVTECH, Sewio, SIMPLECELL, SpeechTech, U+ a VOŠ a SPŠE Plzeň.

2017

Moving Station Plzeň

Jeden víkend, 50 účastníků, 10 týmů, 40 hodin na vyřešení zvoleného projektu. Pomáhali zkušení mentoři a spousta RedBullu.

Nebudete věřit, co všechno je možné v takto rekordním čase vytvořit. Vznikne třeba VR hra nebo neukradnutelné kolo, další tým zase naprogramuje drona pro inventarizaci skladu. Nebo popelnici, aby poslala zprávu na město, když je plná. Také naprogramujete aplikaci do mobilu, kde v reálném čase vidíte, zda-li je na parkovišti volné místo. A pak vezmete robota, kterého naučíte mluvit a dělat inventarizaci skladu. Nakonec zajistíte, aby se na poště zacházelo dobře s balíky a vymyslíte, jak na jednotlivých balících detekovat otřesy.

Více o týmech a jejich projektech zde

Na akci opět nechyběl Štěpán Bechynský (Microsoft), který přišel s praktickou ukázkou, jak dostat data ze senzorů připojených k ESP8266 do cloudu, jak je uložit a zobrazit v grafu v reálném čase. Google Developer Expert Tomáš Zvěřina (‎fnx.io) všem představil programovací jazyk Dart a framework Angular2Jiří Polcar dal posluchačům přehled o tom, co je Unity3D, Radek Vozák představil IoT sítě LoRaWAN pro Plzeň a okolí, Petr Ferschmann (Dativery) zase vyprávěl o svých zkušenostech s provozem serverless platformy postavené na AWS Lambda, Vojta Roček vyprávěl o jeho startupu Stories, Pavel König (nvias) nám pověděl jak se dá pracovat s pouhým nápadem a s Markétou Jedličkovou se ujali praktického workshopu pro děti. Děti si mohly vyzkoušet programování v Minecraftu, naprogramovat robota a díky Honzovi Husákovi (HOLODECK.cz) vyzkoušet virtuální realitu.

Více o přednáškách a přednášejících zde 

2016

Moving Station Plzeň

Věřili byste, že je možné, aby skupina navzájem zcela neznámých lidí z čistého nadšení vytvořila za jediný víkend hru, která za využití Oculus DK2, Vuzix a nástroje Unity umožňuje virtuální procházení skladem? A to včetně perfektní grafiky a pokročilého algoritmu, který při každém spuštění generuje unikátní mapu a zároveň ošetřuje průchodnost prostorem? 

Na první ročník AimtecHackathonu přijeli často z pořádné dálky uznávaní experti v oboru jako Štěpán Bechynský z Microsoftu, Filip Procházka z Google Developer Group, Pavel Hrabina z IBM, Petr Ferschmann z ABRA Flexibee nebo Martin Dostál ze Západočeské univerzity. Udělali pro nás několik přednášek a workshopů a také přivezli spoustu nejnovějších technologií. Účastníci si mohli vyzkoušet například tablet Google Tango, v Česku jediný svého druhu. Kromě toho si prohlédli a osahali mikropočítače Arduino, Raspberry a velice populární Nodemcu, z dalších technologií třeba realtime databázi Firebase nebo vývojovou platformu IBM Bluemix.

Více o ročníku 2016 zde

Partneři

Organizátor Pomáháme průmyslu stát se digitálním. Přinášíme špičkovou konzultační expertizu ve výrobě a logistice.

© 2018 AIMTEC, a.s. - www.aimtecglobal.com
Vytvořeno v Beneš & Michl