Kód v praxi
Vítězné projekty ročníku 2025
Komunikátor pro děti s autismem
Projekt Sisyphus vznikl přímo podle zadání sester, které pracují s dětmi s poruchou autistického spektra a potřebují snadno ovladatelné, a hlavně levné zařízení. Tým Plajta přišel kromě dostupné 3D formy také s aplikací pro tisk kartiček, která funguje dokonce i s konkurenčními produkty.

Aby dlouhodobě nemocní ve škole nemeškali
Univerzitní tým FAVoriti přišel s nápadem, jak zjednodušit studium dlouhodobě nemocným studentům a zároveň učitelům. Díky AI vytvořili jednoduchý prostor, kde lze na jednom místě najít záznamy přednášek, jejich shrnutí, vědomostní kvízy a všechny materiály k probírané látce.

Chytrý diktafon pro lékaře
Tým Undefined přišel s aplikací, která převádí hlasové nahrávky lékaře do textu a současně také do formátu lékařských zpráv. Ty ukládá pod profil konkrétního pacienta do jednotného systému, zjednodušuje tak organizaci a šetří čas.

Projekty, které už pomáhají
Zpomalení řeči z televize
Pro Zdeňka je po autonehodě složité porozumět mluvenému slovu při běžné rychlosti hovoru. O svět kolem sebe se ale stále zajímá. Týmu se podařilo zpomalit řeč převedenou z televizních titulků pomocí řečových technologií tak, aby byla pro Zdeňka srozumitelná.

Chytrá klávesnice
Lenka bojuje s následky dětské obrny. Speciální chytrá klávesnice, která vznikla za pomoci 3D tisku, jí umožňuje poslouchat audioknihy, pouštět si YouTube videa, psát e-maily a SMS pomocí morseovky. Díky klávesnici si přehrává i nahrávky z výuky ve škole, což jí výrazně pomáhá v učení.
Znakujte s TamTamem
Existující mobilní aplikace se na hackathonu dočkala zdokonalení. Tým Bylo nás pět ji doplnil také o zvukovou stopu, protože ne všichni uživatelé jsou neslyšící a nově se mohou učit znakovat i rodinní příslučníci nebo kamarádi lidí se sluchovým postižením.